نوشته شده توسط : noor

لاجورد به چه معناست؟

 

سنگ لاجورد یکی از پرطرفدارترین سنگ‌هایی است که از زمان آغاز تاریخ بشر مورد استفاده قرار گرفته است. آبی عمیق و آسمانی آن نماد سلطنت و افتخار، خدایان و قدرت، روح و بینش است. این نماد جهانی خرد و حقیقت است. گالری چاو

 

در زمان‌های قدیم لاجورد به دلیل رنگ زیبا و ارزشمند اولترامارین مشتق شده از آن بسیار مورد توجه بود. نام آن از لاتین لاپیس، "سنگ" و فارسی lazhuward، "آبی" گرفته شده است. سنگی است که توسط کانی‌های متعدد، عمدتاً لازوریت، سودالیت، کلسیت و پیریت تشکیل شده است و گاهی به آن لاپیس جین(جین سنگی)  می‌گویند.

 

لاجورد با ارزش‌ترین ادای احترامی بود که به مصر داده شد، از قدیمی‌ترین معادن جهان به دست آمده بود، از حدود 4000 سال قبل از میلاد کار می‌کرد و هنوز هم استفاده می‌شود. در عهد عتیق به عنوان یاقوت کبود یاد شده است.

 

تابوت طلایی پادشاه توتانخ آمون مانند سایر زیور آلات تدفین پادشاهان و ملکه‌های مصری با سنگ لاجورد تزئین شده بود. به طور گسترده در اسکاراب ها، آویزها و دیگر جواهرات استفاده می شد و به پودری برای رنگ سایه چشم و اکسیرهای دارویی تبدیل می شد.

 


"اعتقاد بر این بود که لاجورد، که شبیه آبی آسمان است، با نیرنگ های ارواح تاریکی مقابله می‌کند."

 

در سرزمین خشک و بایر مصریان، این رنگ آبی عمیق کبالتی تضادی معنوی با رنگ‌های خشک بیابانی آنها داشت. تکه‌های طلا مانند ستاره‌هایی در آسمان شبانه‌شان بودند و با مدیتیشن روی این رنگ‌ها احساس می‌کردند نیروهای ماوراء طبیعی زندگی‌شان را دگرگون می‌کنند. لباس‌های کاهنان و خانواده‌های سلطنتی با لاجورد رنگ می‌شدند تا وضعیت آنها را به عنوان خدایان نشان دهد.

 

در ایران باستان و آمریکای پیش از کلمبیا، لاجورد نماد شب پرستاره و سنگ مورد علاقه شرق اسلامی برای محافظت از چشم بد بود. در زمان یونان و روم به عنوان یک سنگ زینتی  مورد استفاده قرار می‌گرفت و در اروپای قرون وسطی به لاجورد که شبیه آبی آسمان است، برای مقابله با نیرنگ‌های ارواح تاریکی و جلب لطف و کمک از نور و خرد ارواح اعتقاد داشتند.

 

با آسیاب کردن سنگ و تبدیل آن به پودر، میتوان رنگ عمیق و گران قیمت اولترامارین و مورد علاقه نقاش معروف میکل آنژ را تولید کرد. بودایی ها لاجورد را به عنوان سنگی برای آوردن آرامش درونی و رهایی از افکار منفی توصیه می‌کردند و در دوران رنسانس، کاترین کبیر کل اتاق کاخ خود را با دیوارهای لاجورد، شومینه ها، درها و قاب آینه ها تزئین کرد.

 

خواص لاجورد در طب سنتی
براساس طب سنتی، سنگ لاجورد مزاجی خیلی ملایم و رو به گرم دارد. مقداری خشکی نیز به همراه خود دارد.گرمای ذاتی خصوصیت بارز و پر اهمیت آن است گفته می‌شود دفع کننده سوداست. به واسطه‌ی خاصیتی که دارد میتواند سودا، مخصوصاً سودای قلب را دفع کند.

 

 در بدن ما تغییراتی رخ می‌دهد و اخلاط متفاوت می‌شوند. اخلاط در کنار هر عضو بدن که قرار می‌گیرند جنس و خصوصیات آنها با عضو دیگر فرق می‌کند. این سنگ به طور خاص اخلاط سوداوی حوالی قلب را استخراج و دفع می‌کند که بسیار کار تخصصی و ظریفی می‌باشد.

 

این سنگ به طور تخصصی در بهبود و درمان سردرد، فشارخون و بیماری‌های عصبی موثر می‌باشد. از دیگر خواص لاجورد می‌توان به رفع گزش حشرات، غدد لنفاوی و اختلالات روانی اشاره کرد.

 

پزشکان مصر باستان، بابل و سومر از لاجورد داروهایی را برای درمان برخی بیماری‌ها از جمله آب مروارید چشم استفاده می‌کردند.

 

در کتب پزشکی کهن ایرانی از جمله کتاب تنسوخنامه ایلخانی، قانون بو علی سینا، مخزن الادویه محمد حسین عقیلی علوی خراسانی و ذخیره خوارزمشاهی به خواص دارویی و درمانی سنگ لاجورد اشاره شده است.

 

بررسی خواص سنگ لاجورد اصل

 

سنگ لاجورد یک سنگ عالی برای مدیران، روزنامه نگاران و روانشناسان است که خرد و قضاوت خوب را در دنیای عملی تحریک می‌کند. به تجزیه و تحلیل فکری در باستان شناسان و مورخان، حل مسئله برای وکلا، و ایجاد ایده‌های جدید برای مخترعان و نویسندگان کمک می‌کند.

 

لاجورد یک کریستال قوی برای فعال کردن ذهن بالاتر و افزایش توانایی فکری است. میل به دانش، حقیقت و درک را تحریک و به فرآیند یادگیری کمک می‌کند. برای تقویت حافظه بسیار عالی است.

 

صداقت روح در کلام و نوشتار را تشویق می‌کند. آن را برای همه اشکال ارتباط عمیق بپوشید. همچنین سنگ دوستی است و باعث هماهنگی در روابط می‌شود. شبکه لاپیس ارتباطی آرام و محبت آمیز را برای یک خانه با نوجوانان بدخلق و خو یا کودکان مبتلا به سندرم آسپرگر، اوتیسم یا اختلال کمبود توجه به ارمغان می‌آورد.

 

خواص درمانی لاجورد

 

خواص درمانی معنوی لاجورد آبی

 

لاجورد یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های معنوی شناخته شده برای بشر است. توسط شفادهندگان، کشیشان و خانواده‌ی سلطنتی برای قدرت، خرد و تحریک توانایی‌های روانی و بینش درونی از آن استفاده می‌کرده اند. این سنگ نشان‌دهنده‌ی حقیقت جهانی است.

 

 استرس را به سرعت از بین می‌برد و باعث آرامش می‌شود. این سنگ که روی چشم سوم قرار می‌گیرد آگاهی و هماهنگی را گسترش می‌دهد، روشنگری را تحریک می‌کند و کار رویایی را تقویت می‌کند.

 

لاجورد اجازه سفرمعنوی و بهره‌ برداری از قدرت شخصی را می‌دهد. با نیروهای رویایی ارتباط برقرار می‌کند و برای راهنمایی و مشاوره در طول حالت‌های تغییر یافته کار می‌کنند. به عنوان یک سنگ محافظ حمله روانی را تشخیص می‌دهد و آن را مسدود می‌کند و انرژی را به منبع خود بازمی‌گرداند.

 

خواص درمانی عاطفی لاجورد آبی

 

لاجورد از همه جنبه‌ها کریستال حقیقت است. حقیقت درونی را آشکار می‌کند و خودآگاهی و پذیرش آن معرفت را ارتقا می‌بخشد. باعث تسکین چیزهایی می‌شودکه ممکن است سرکوب شده باشند و به آنها اجازه بروز می‌دهد. کمک به کاهش احساسات ناخوشایند یا خشم سرکوب شده و امکان ابراز وجود بدون عقب نشینی یا سازش را فراهم می‌کند.

 

شرافت در دوستی و توانایی اجتماعی را تشویق می‌کند. در برخورد با دیگران صداقت، مهربانی و درستکاری را ترغیب می‌کند. آگاهی از انگیزه‌ها و باورهای فرد را فراهم می‌کند و چشم‌انداز روشن‌تری از کل زندگی وی ارائه می‌دهد. نه تنها محدودیت‌های فرد را نشان می‌دهد بلکه فرصت‌های رشد و استفاده از مواهب و توانایی‌ها را نیز آشکار می‌سازد.

 

خواص درمانی فیزیکی لاجورد آبی

 

لاجورد برای گلو، حنجره و تارهای صوتی مفید است و به تنظیم غدد درون ریز و تیروئید کمک میکند.به کاهش شنوایی و سایر مشکلات مربوط به مجرای گوش و بینی غلبه میکند

 

گردش خون و ریتم قلب را بهبود میبخشد. سرگیجه و فشار خون را کاهش میدهد و ممکن است به بی خوابی کمک کند.

 

با ماساژ ناحیه ی مورد نظر با یک قطعه لاجورد که در آب گرم، گرم شده است زخم های عفونی و سایر عفونت های چشم را از بین ببرید.پس از خنک شدن آب میتوانید چشم را با آن شستشو دهید.لاجورد گرم شده در زیر نور خورشید کبودی را کاهش میدهد و برای مشکلات پوستی و نیش حشرات مفید است.

 

برای بانوانی که از بی نظمی قاعدگی رنج میبرند، مفید است و گرفتگی و سفتی کمر را تسکین میبخشد.

 

لاجورد دردها و التهابات عمومی را تسکین میدهد و به ویژه برای سردردهای میگرنی موثر است.به سیستم عصبی و اختلالات مغزی مانند اختلال کمبود توجه، اوتیسم و سندرم آسپرگر کمک میکند.

 

خواص درمانی چاکرا لاجورد آبی

 

لاجورد مراکز روانی را در چاکرای چشم سوم فعال می‌کند و انرژی‌های چاکرای گلو را متعادل می‌سازد. چاکرای چشم سوم مرکز ادراک و فرمان است. بینایی وآگاهی روزمره از جهان را هدایت می‌کند.

 

آگاهی ما در این چاکراست و از این طریق با خودمان ارتباط برقرار می‌کنیم. این چاکرا با اهمیت و بی‌اهمیت را متعادل می‌کند. معانی داده‌ها و برداشت‌ها را  متعادل می‌سازد. به جریان انرژی در بدن فرمان می‌دهد.

 

هنگامی که چاکرای چشم سوم در تعادل است همه چیز را به وضوح می‌بینیم و درک می‌کنیم. چون درک ما بالاست می‌توانیم نشانه‌های بصری را تفسیر کنیم و افکار و ارتباط درونی سالم و پر جنب و جوش داشته باشیم.

 

چاکرای گلو صدای بدن است، دریچه‌ی فشاری که اجازه می‌دهد انرژی چاکراهای دیگر بیان شود. اگر مسدود شده باشد یا تعادل نداشته باشد، می‌تواند بر سلامت سایر چاکراها تاثیر بگذارد. هنگامی که در تعادل باشد، اجازه می‌دهد تا آنچه را که فکر می‌کنیم و احساس می‌کنیم، بیان کنیم. 

 

ما می‌توانیم عقاید، باورها و احساسات خود را به اشتراک بگذاریم و حقیقت خود را به دنیا هدیه دهیم. ما یک جریان آسان انرژی در بدن و روح داریم. انرژی که از چاکراهای پایین به سمت بالا می‌رود، می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد و آزادی بیان و آزادسازی طبیعی را امکان‌پذیر کند.

 

خواص سنگ لاجورد در روایات

 

انرژی رنگ لاجورد

 

انرژی آبی تیره لاجورد برای افزایش احترام و شفقت در خودمان عالی است. کریستال‌های آبی تیره به ما انسانیت، احتیاط و شرافت می‌آموزند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند که خیرخواهانه‌تر عمل کنیم و تلاش‌هایمان را بر خدمت به دیگران متمرکز کنیم. آنها به ما لطف، حساسیت نسبت به نیازهای دیگران و مهربانی در برخوردهایمان را می‌آموزند.

 

مدیتیشن با لاجورد

 

لاجورد یک سنگ رویایی است که اطلاعات را در قالب تصاویر به ذهن می‌آورد تا کلمات. می‌تواند کاتالیزوری برای آگاهی بالاتر باشد و اغلب به کسانی که در گذشته با تمدن‌های باستانی ارتباط داشته‌اند، کمک می‌کند. اینها شامل آتلانتیس، مصر، پرو، سومریا، و هند و غیره است.

 

مراقبه با این سنگ می‌تواند به بازیابی خاطرات زندگی‌های گذشته لاجورد و بازیابی دانش از دست رفته از آن تمدن‌ها کمک کند و الهام‌بخش تکامل در تجسم فعلی باشد.

 

معنی لاجورد در پیشگویی

 

معنی پیشگویی لاجورد: زمان مناسب برای جلب توجه مثبت به خود است. ارائه سطح بالا از استعدادهای شما کلید اصلی است.

 

دیدن لاجورد در خواب بیانگر عشق وفادار است.

 

سنگ های تولد و کریستال های زودیاک

 

سنگ تولد لاجورد

 

راه های مختلفی برای یافتن سنگ تولد مناسب وجود دارد. در ابتدا نوع سنتی فهرست شده است. اینها از لیست‌های محبوبی هستند که اکثر مردم با آن آشنا می‌باشند. راه دوم این است که سنگ تولد طبیعی خود را با چرخه رنگ زندگی پیدا کنید. راه آخر این است که بسیاری از مردم از سنگ های سنتی زودیاک استفاده می‌کنند.

 

در این بخش اطلاعاتی در مورد هر سه رویکرد خواهید یافت.

 

سنگ تولد سنتی

 

لاجورد یک سنگ تولد سنتی نیست.

 

سنگ تولد طبیعی

 

لاجورد، با رنگ آبی تیره خود، یکی از سنگ های تولد طبیعی کسانی است که همانطور که لاجورد جهان در انتظار اعتدال بهار (19 فوریه - 19 مارس) است، متولد شده اند. این زمانی است که زندگی جدید در شرف ظهور است، زمان ایمان و اعتماد. کریستال‌های آبی برای شما صبر و احترام به ارمغان می‌آورد.

 

کریستال زودیاک برای قوس

 

لاجورد درجه اول با قوس (21 نوامبر - 21 دسامبر) و سپس سیارات نپتون و زهره مرتبط است. قوس نهمین علامت در زودیاک است و با نهمین خانه نجومی مرتبط است.

 

این علامت همچنین بر سفرهای خارجی و کشورهای خارجی و فرهنگ ها، مذهب، قانون، آموزش عالی و همه چیزهایی که به دنبال گسترش تجربه، آزادی و سفر است نظارت می‌کند.

 

https://chaav.ir/blog/15-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D9%84%D8%A7%D8%AC%D9%88%D8%B1%D8%AF+%7C+0+%D8%AA%D8%A7+100%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5+%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C%D8%8C+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%88+%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7

 

فواید سنگ لاجورد در فنگ شویی

 

لاجورد از انرژی آب، انرژی سکون، قدرت آرام و خالص سازی استفاده می‌کند. این تجسم امکانات تحقق نیافته است. تسلیم کننده، بی شکل و در عین حال قدرتمند است. عنصر آب قدرت بازسازی و تولد دوباره را به ارمغان می‌آورد. این انرژی دایره زندگی است.

 

از کریستال‌های لاجورد برای تقویت هر فضایی که برای استراحت، آرامش یا دعا می‌باشد، استفاده می‌شود. انرژی آب به طور سنتی با ناحیه شمالی خانه یا اتاق مرتبط است. همچنین با حوزه شغلی و مسیر زندگی نیز مرتبط می‌باشد. انرژی جاری آن تعادل انرژی را در حین گسترش و جریان زندگی شما تضمین می‌کند.

 

خواص واقعی لاجورد در طب سنتی

 

براساس طب سنتی، سنگ لاجورد مزاجی خیلی ملایم و رو به گرم دارد. مقداری خشکی نیز به همراه خود دارد.گرمای ذاتی خصوصیت بارز و پر اهمیت آن است گفته می‌شود دفع کننده سوداست. به واسطه‌ی خاصیتی که دارد میتواند سودا، مخصوصاً سودای قلب را دفع کند.

 

 در بدن ما تغییراتی رخ می‌دهد و اخلاط متفاوت می‌شوند. اخلاط در کنار هر عضو بدن که قرار می‌گیرند جنس و خصوصیات آنها با عضو دیگر فرق می‌کند. این سنگ به طور خاص اخلاط سوداوی حوالی قلب را استخراج و دفع می‌کند که بسیار کار تخصصی و ظریفی می‌باشد.

 

این سنگ به طور تخصصی در بهبود و درمان سردرد، فشارخون و بیماری‌های عصبی موثر می‌باشد. از دیگر خواص لاجورد می‌توان به رفع گزش حشرات، غدد لنفاوی و اختلالات روانی اشاره کرد.

 

پزشکان مصر باستان، بابل و سومر از لاجورد داروهایی را برای درمان برخی بیماری‌ها از جمله آب مروارید چشم استفاده می‌کردند.

 

در کتب پزشکی کهن ایرانی از جمله کتاب تنسوخنامه ایلخانی، قانون بو علی سینا، مخزن الادویه محمد حسین عقیلی علوی خراسانی و ذخیره خوارزمشاهی به خواص دارویی و درمانی سنگ لاجورد اشاره شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: